Vardagsomsorg
Välkommen till Cleanjouren!
För dig som behöver stöd för att kunna bo kvar hemma. Inom vardagsomsorg erbjuder vi dig allt från omsorg, stöd med sociala aktiviteter, din personliga hygien, varuinköp eller städning, promenader med mera.
Du bestämmer själv innehåll i tjänsten och det kan vara allt som underlättar för dig i vardagen. Exempel på vardagsomsorg:
- Enklare städning
- Hjälpa till med ärenden till kemtvätt, posten apoteket m.m.
- Handla och / eller laga mat
- Följa med till vårdcentralen
- Ta emot leveranser och finnas närvarande vid reparationer och dyl.
- Sällskap
Vi utgår från dina specifika önskemål och väljer ut en profil som vi tror passar din personlighet och dina behov
Personal Kontinuitet
Vi arbetar kontinuerligt för att du alltid ska få stöd av samma personal. Vi skickar alltid samma personal hem till dig. Avvikelser förekommer bara vid sjukdom eller semester.
Seriösa Anställningar
Våra städare har ett genuint intresse för yrket och är inte på väg någonstans utan har jobbat med städning under många år och har inga planer på att lämna yrket. Våra anställda har varit hos oss under flera år och får en lön som följer kollektiv avtalet.
Fri Framkörning
Våra städare utgår hemifrån och tar aldrig betalt för resan. Det innebär att du som kund endast betalar för den tid våra städare är på plats och hjälper till. Inga reskostnader eller restid tillkommer.
Personal Kontinuitet
Vi arbetar kontinuerligt för att du alltid ska få stöd av samma personal. Vi skickar alltid samma personal hem till dig. Avvikelser förekommer bara vid sjukdom eller semester.
Seriösa Anställningar
Våra städare har ett genuint intresse för yrket och är inte på väg någonstans utan har jobbat med städning under många år och har inga planer på att lämna yrket. Våra anställda har varit hos oss under flera år och får en lön som följer kollektiv avtalet.
Fri Framkörning
Våra städare utgår hemifrån och tar aldrig betalt för resan. Det innebär att du som kund endast betalar för den tid våra städare är på plats och hjälper till. Inga reskostnader eller restid tillkommer.
Så bokar du vardagsomsorg. Vi hjälper dig
Enklast är att du tar kontakt med vår arbetsledare Edward Meza och bokar en förutsättningslös och fri konsultation. Vid vårt första möte så kommer arbetsledaren för att träffa er, gå igenom praktiska detaljer och prata om särskilda önskemål gällande städningen. Vi kallar första städningen för en uppstartsstädning och efter en uppstart har ni fem dagar på er att säga upp abonnemanget om ni inte skulle känna er nöjda. Ni betalar då endast för den städning som vi utfört och abonnemanget avslutas per omgående. Förhoppningsvis så är ni nöjda och då rullar abonnemanget på med samma veckodag, samma tid och samma person och uppsägningstiden är en månad.
Vi rekommenderar att man börjar med en storstädning. Det innebär dubbel bemanning och att utrymmen över 1,80m också blir rengjorda. I och med att vi gör detta ser vi till att skapa en bra grund för kommande städtillfällen. Om man inte tar en storstädning vid de första städtillfällen behöver vi ha minst ett par timmar extra. Detta då första städningen alltid tar lite längre tid då vi inte varit i ditt hem förut.
Vid första städningen så har vi med oss allt material som vi behöver. Det ni behöver ha hemma är en dammsugare och en hink för vatten.